Tuesday, 13 March 2012

petua utk kulit cerah 1

Assalamualaikum.hai korang!.aku ade lagi petua yg nak kongsi kan kat korang semua.nak tak petua nyee?.hehe.kulit yg lembut,cerah lagi gebu bak telur dikupas pasti jadi dambaan semua bukan??dan jika masa yg sibuk untuk korang melestarikannya,korang x yah khuatir kerana aku ade petua tradisional yg mudah dicuba.take a note!~

-korang ambil 2 camca beras,paztu kisar sampai halus.
-campurkan juga satu camca madu lebah dengan sedikit teh pekat.
-selepas itu,korang gaul semua bahan tadi sehingga menjadi krim.
-sesudah sahaja gaul,sapukan pada kulit wajah korang dan biarkan dengan ia kering
-kemudian,bersihkan kulit wajah dengan air bersih.
-amalkan selalu dan insya-Allah kulit kelihatan lebih cerah.

senang je kan petua niy.lagipon senang didapati.korang boleh cube petua niy dalam seminggu sekali kew seminggu 2 kali kew.x kisah laa.tapi aku kongsikan niy x semestinyee korang wajib buat.no!.aku x paksa pon.tapi kalau korang nak cube apa salah nyee kan?.hehe.sebenarnyee aku banyak lagi petua untuk kulit wajah niy,cume aku pilih satu je laa.kalau aku bagi petua panjang2 pon korang macam nak baca kn?lagi satu,petua niy jugak aku copy sedikit kat majalah intrend.okeylaa,itu sahaja.Assalamualaikum.selamat mencube!.bubye!=)

No comments:

Post a Comment