Wednesday 17 October 2012

tips

Assalamualaikum

cak!

haloo haloo!.najwa minta maaf sangat sudah sekian lama najwa tidak mengupdate blog ini.najwa busy sangat for my pmr.so,sekarang ni najwa akan cuba sedaya upaya untuk update blog yar.tapi hari ni jangan risau,sebab najwa nak share beberapa tips kat korang semua .

tips tentang pakaian.seperti yang kita sedia maklum,wanita suka kelihatan bergaya dan cantik.tetapi ramai antara wanita-wanita di luar sana bergaya dengan gaya yang salah.kebanyakkan benda ini berlaku kepada wanita yang baru ingin kelihatan bergaya.

bagi tips najwa kan,kalau kita mengenakan baju yang bercorak tak kisahlah corak apa pun,jangan sesekali memakai seluar or scarf or shawl or jacket yang bercorak.tidak kisah lah sama ada baju itu yang bercorak atau seluar atau jacket atau tudung.bila kita memakai baju yang bercorak,satu kan dengan warna yang plain.jika kita pakai baju ,seluar,tudung or jacket bercorak dari atas ke bawah,tidak ke dah macam lembaga apa?tetapi!,jangan pula memakai warna yang sama dari hujung kepala sampai hujung kaki.ini sering kali najwa nampak. sebelum itu,kita boleh pakai baju or seluar or skirt or whatever yang bercorak tetapi corak itu mestilah nampak seimbang.seimbangkan dengan corak yang kecil maksudnya yang tak nampak sangat coraknya dengan corak yang timbul.itu boleh.tapi kena hati-hati juga kalau kenakan pakaian tu.



and my another tips to share to you ,bagi semua wanita-wanita di dunia ini.dengar sini betul-betul.wanita yang sering kali kita dengar suka bershopping.betul kan?.siapa yang tak suka shopping kan.lagi-lagi kalau duit dah berkepok-kepok dalam kocek tu.kalaulah najwa shopping,najwa akan pusing satu mall tu untuk survey harga mana yang lagi murah.sebab kekadang bila kita dah beli satu barang tu mahal-mahal n then tetibe terjumpa satu butik ni jual murah giler.so,tidak ke geram namanya?.

lagi satu,kalau nak bershopping tu kawal-kawal lah sikit nafsu tu wahai kaum hawa.tak payah lah beli yang mahal-mahal sangat sebab kita semua tahu perempuan ni akan cepat bosan dengan baju-baju yang dia pakai,so beli je yang murah-murah lagi bagus.

so,itu itu sahaja lah tips yang najwa nak share kat korang.ingat!,berhati-hati bila hendak bergaya dan berhati-hati bila nak bershopping itu yee.

Assalamualaikum.bubye =D

No comments:

Post a Comment