Tuesday 26 March 2013

Quirky

Assalamualaikum


hai gojes ! .sorry entry entry sebelum ni najwa just bagi picture daripada fashion show jee.najwa tahu ia amat membosankan.but  for today,najwa akan kongsikan kepada anda semua its about quirky .

Quirky ...
what do you know about quirky ? ...
think....
okeylah,quirky kalau ditranslatekan malay maksudnya ialah aneh.dalam sesebuah trend fashion kan ada pelbagai jenis fashion yang ada.contohnya,glamor,funky,pop rock,minimalize,feminine dan lain lain lah.quirky ni termasuklah dalam jenis jenis fashion tu.

kalau kita lihat di negara negara luar seperti Paris,Jepun,Hong Kong...masyarakat disana menampilkan fashion fashion yang berlainan di Malaysia .cuba kita lihat trend di Tokyo sana.dia punya cara berpakaian amat amat berbeza berbanding di negara lain.pengayaan dia lebih kepada k-pop,barbie doll or animasi animasi kartun laa kalau kita lihat.lagipun,di Tokyo sana ada mengadakan sebuah festival yang dinamakan sebagai Shibuya Fashion Festival sejak akhir akhir ni.ramai yang sahut cabaran tu.tapi,najwa bangga dengan masyarakat sana sebab mereka berani mengayakan stail seperti itu.





di Malaysia,hanya segelintir sahaja yang berani mengayakan stail quirky ni.tetapi,kebanyakkan masyarakat di sini ,mereka tidak biasa dengan stail seperti itu dan kadangkala orang akan mengata kita pelik tidakpun diketawakan.bagi najwa ,perkara seperti itu tidak perlu diketawakan or apa apa lah sebab ia adalah satu kreativiti terhadap seseorang individu tu mengayakan pakaiannya tetapi asalkan mereka masih berpakaian.

di negara kita,najwa sudah jumpa seorang wanita yang berhijab yang suka sangat kepada quirky stail.dia seorang blogger dan seorang fashion designer.to know who ?
tadaaaaa, Jezmine Zaidan .......

http://jezmineblossom.blogspot.com/


cuba kita tengok cara dia mengayakan pakaian.hanya mix and match dan combinekan sedikt quirky.najwa suka sangat stail ni sebab jarang yang mengayakan seperti itu

see ,wanita yang berhijab pun boleh mengayakan stail quirky ni.tidaklah kena terlalu quirky sangat  mengayakan tu tetapi hanya sederhana sahaja sudah cukup membuatkan suatu kelainan.

sebenarnya quirky dia ada sedikit elemen mix and match.kalau kita lihat gambar gambar semua tu,dia hanya mix and matchkan pakaian dieorang sahaja cuma quirky ni dia lebih banyakkan sikit mix and matchnya.

bagi sesiapa yang ingin gayakan sesuatu yang berlainan sedikit,dipersilakan tetapi janganlah sampai melanggar syariat Allah bagi yang berhijab laaa.so,selamat mencuba !



najwa pun sedang mencuba.^^
setakat ni sahaja for today.hope korang enjoy for this entry.sorry kalau ia tidak menghiburkan hati anda.
Asaslamualaikum.bubye =D

No comments:

Post a Comment