Monday 19 November 2012

Peplum

Assalamualaikum


hai uolls ! .apa khabar semua?sihat?.sihat alhamdulillah.moga moga sihat semuanya.okey,for today najwa nak share kat korang semua about peplum.najwa rasa semua dah tahu apa itu peplum kan?.lagipun peplum sekarang semakin menjadi trend bagi gadis gadis terumata gadis yang berhijab.

actually kalau korang tengok peplum betul betul ianya ialah satu baju dress mini right?.cuma dipadankan dengan long skirt or pants.tidak semestinya nak pakai baju peplum ni kena beli baju peplum.tidak.sebenarya korang boleh beli baju mini dress ngan long skirt or pants dan serta merta menjadi peplum.senang je kan.

peplum bukannya murah.harganya pun mencecah ratus juga.tapi kena pandai bajet laa kan.peplum ni bukan sahaja gadis yang berhijab sahaja boleh mengayakannya tetapi gadis yang tidak berhijab pun boleh mengayakan.gadis yang berhijab amat sesuai memakai peplum ni sebab ia menutup punggung dan sesuai sangat for muslimah.lagipun sekarang dibutik terdapat banyak peplum yang bermacam macam colour lagi.

sekarang ini peplum juga sudah boleh menjadi baju pengantin tahu.pengantin sekarang pun sudah memakai peplum sebagai baju perkhawinan nya.

Sheril Sheridan*model calaqisya*

Fatin Suhana *model*

Shea Rasol *the scarflets*

Suri Aryani *the scarflets*

yana and Farah *the scarflets*

comelkan?.

lagi satu ,peplum ni ada dua jenis.ada yang jenis baju siapa sekali dengan kain dan ada yang jenis baju sahaja.actually peplum ni kita boleh mix and match.tidak semestinya kita beli satu set ,kita tak boleh ganti kainnya itu dengan kain lain.anda faham?err =='

so,apalagi pergi ke butik and then buy.butik-butik online yang najwa tahu actually banyak tapi najwa sebut salah satu laa yang menjual peplum ni .calaqisya and byfatinsuhana . 

okeyla,sampai disini sahaja for this entry.maaf jika ada tersalah.selamat mencuba^^

Assalamualaikum.bubye :)

2 comments:

  1. Suka gila peplum macam Yana & Farah pakai tu ! Pastel color ♥ ♥ ♥

    Love , ain :)

    http://cikebooboo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. sekarang zaman peplum. saya pun gilakannya!.<3

    ReplyDelete